Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2402 ggr
Ulltofs
6/2/12, 4:35 PM

När syns pälsen?

har nyligen fått en kull med ungar där modern är ett renrasigt lejon och hanen 50% lejonhuvad och 50 % holländsk. Ungarna är ca. 2 dygn nu och jag undrar när det börjar synnas om dom blir med elr utan man. ja vet hur man ser vad dom är men när kan man först se det?

tack för svar :D

Mhv. Johanna & djuren

Annons:
pigelina
6/3/12, 7:22 AM
#1

Är dom mörka borde du se det när dom föds, är dom ljusa så är det dag 2-3 man börjar se det:)

Det värkar ju även finnas chans till enkelmanade, jag är lite osäker när man kan se det men gissar på att manen börjar växa på dom vid ca 4 veckors ålder:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Luppa]
6/3/12, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Om pappan är enkelmanad och mamman dubbelmanad (annars är hon inte renrasig) så kommer alla ungar att få man.
Dubbelmanade ungar ser ut som på bilden, pälsen växer som ett V på ryggen. En enkelmanad får päls över hela kroppen samtidigt som en normalpälsad.

Ulltofs
6/3/12, 5:48 PM
#3

#1 okej :) jo en är japantecknad och de andra två är ljusa . de är 3 dygn nu. Kan se på en att den är helt kal i nacken och framför öronen. Så kan den vara enkelman? en är randig O.o ska skriva en ny tråd om det och lägga upp en bild. Så du kan ju kolla där om du vill?

Mhv. Johanna & djuren

Ulltofs
6/3/12, 5:50 PM
#4

#2 hmm angående det du sa om att de måste vara renrasiga för att ha dubbelman? jag kanske förstog det fel? men vet jag många orenrasiga lejon med dubbelman. ^^

Mhv. Johanna & djuren

[Luppa]
6/4/12, 5:19 PM
#5

#4 Jag skrev att ett enkelmanat lejon inte kan vara renrasigt. Däremot kan en icke renrasig vara dubbelmanad, det stämmer.
Men enkelmanat tyder alltid på att det är en annan ras inkorsad.

Ulltofs
6/4/12, 9:22 PM
#6

#5 okej då förstod jag dig fel :)

Mhv. Johanna & djuren

Annons:
Upp till toppen
Annons: