Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2775 ggr
MinLillaSten
6/18/12, 2:26 AM

Kaninungar, olika i storlek! HJÄLP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Fick för några dagar sen min första kull kaniner. Denna kull var oväntad. Köpte en dräktig hona utan att personen som sålde henne visste om det. Så nu har jag 5 söta kaninbebbar! Dem föddes 9/6-12. De är renrasiga lejonhuvade. Och så vitt jag vet är det honans första kull. Hon är ca 9 månader.

Men! Jag har ett problem. Då detta är min första kull så vet jag inte allt! Jag har läst på en hel del.

Men nu är det så att vissa av kaninbebisarna är större än andra. Och en av ungarna skrämmer mig lite för att den är så liten. Kan det bli så? Eller är det något som är fel, får inte den lika mycket mat som de andra? Ska jag stödmata den lilla bebisen? Eller kommer den klara sig ändå? Behöver få svar så fort om möjligt. Då jag vill hjälpa den lille så fort som möjligt om det finns något jag kan göra! Tacksam för svar

Bifogar med en bild. Den är tagen 17/6-12 Då de var 8 Dagar.

Annons:
MinLillaSten
6/18/12, 2:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på alla. Man ser inte riktigt. Men man ser lite att de är olika i storlek.

[Luppa]
6/18/12, 10:03 AM
#2

Utifrån de bilderna ser de normala ut. Hur stora är föräldrarna? Om en är stor och en liten så är det ju möjligt att några av ungarna har dvärggen.

Cecilialouise
6/19/12, 8:49 PM
#3

Så himla fina :)

Med vänliga hälsningar

Cecilia

www.tinylions.weebly.com

MinLillaSten
6/21/12, 3:48 PM
#4

#2  Föräldrarna är ungefär i samma storlek. Men så det är helt normalt att de är i olika storlekar?

#3 Tack! Dom är supersöta :)

Stephanie
6/29/12, 2:38 PM
#5

Hur går det med dom? Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

MinLillaSten
3/24/13, 4:45 PM
#6

Lite sent svar men det gick bra med alla! De blev alla jätte fina nyfikna kaninungar. Som alla fick nya hem när de hade åldern inne! :) :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: