Annons:
Etikettallmänt
Läst 772 ggr
Mannez
8/12/12, 1:36 PM

Kanin inne

Jippi, pappa har nu lovat mig  att jag får ha en kanin inne, iallafall prova några veckor och se om det  om det fungerar. Men nu behöver jag lite tips på hur man undviker lukt så mycket som möjligt. Borde jag även  ta honan eller en utav hanarna? Vem utav dom luktar mest?

Är inte så van vid att ha innekanin som ni märker.

Svara så snart som möjligt. :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Annons:
[Luppa]
8/12/12, 2:22 PM
#1

Hanar luktar lite mer, så testa en hona. Har du en hona som är renlig och håller sig till ett hörn i buren eller låda så är det att föredra. Lättare att städa bort kiss och bajs dagligen så det inte luktar.

PetraKarin
8/13/12, 9:34 AM
#2

Jag har en kanin inne. Det är en hane och han luktar väldigt mycket mindre sedan han kastrerades men helt luktfritt blir det inte och jag får städa ofta i hans kisshörn både för lukten och hans fötters skull.
Jag har aldrig haft en kaninhona så jag vet inte hur mycket det skiljer i kisslukt.

Jag tycker att spån tar lukt väldigt bra men min kille har enormt mycket och fjunig päls så det funkar inte att ha spån eftersom han sprider ut det i hela lägenheten. Jag provade pappespellets men det luktade förfärligt så nu har jag kattsand, vanlig ej klumpande billig, och det tar lukten bra och räcker rätt så länge. Jag har sanden i toalådan och halm i resten av buren.


Cecilialouise
8/14/12, 12:44 PM
#3

Jag har en okastrerad hankanin som är frigående, han bor i köket och har alltså ingen bur. Han går på låda och är rumsren och han luktar ingenting. Så länge man städar lådan så :)

Med vänliga hälsningar

Cecilia

www.tinylions.weebly.com

Upp till toppen
Annons: