Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 1463 ggr
Kiyona
2012-08-21 21:05

Någon som prövat furminator liknande?

Någon som prövat att använda furminator eller liknande typ vanlig trimkarda när kaninerna fäller?

Tänke köpa in en trimkarda tilll mina kaniner att använda vid fällningsperioderna.

Någon som prövat? Var den bra?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
[Luppa]
2012-08-21 21:55
#1

Jag använder Furminator på mina när de fäller. Den är effektiv, ibland lite väl effektiv… Inget man bör använda för att få fällande kaniner i form för utställning, om det inte är i slutet på fällningen när det bara lossnar lite hår.

Kiyona
2012-08-21 22:14
#2

Så inte att rekomendera för rutinmässig pälsvård då. Aja det var ju bra det då köper jag den inte :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Luppa]
2012-08-21 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Jo då, men kanske inte på fällande kaniner 3 veckor innan utställning Cool
Sitter pälsen löst så lossnar den…

Kiyona
2012-08-21 23:36
#4

Oj vilket resultat! ää då kan jag förstå att den helst inte skall användas innan utställning ^^ "ojämn päls" som kommentar eller nåt xD

Funkar den på de partierna där det är längre päls också?

Tänkte dock manvända den främst över rygg och mage och sen använda stålkammen och ullkniven till den långa pälsen innan kardan får komma i arbete. Men tar ju sådan tid att få los all päls som ska fgällas tycker jag..blaah får päls överalllt! Folk måste väl tro att jag slaktat djuren när jag kommer på bussen alldeles dränkt i päls Tungan ute

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Luppa]
2012-08-21 23:48
#5

#4 Haha, ja det där var resultatet av tre drag med furminatorn…
Det är ju dock ny päls under, så det hade lossnat förr eller senare i alla fall.
Ve inte om han skulle ha fått avdrag bara, risken är stor för nolla när det är så pass illa. Men nu blev det ingen utställning i alla fall så det kvittar.

Fridaaaa
2012-08-24 10:36
#6

Jag har furminator, mycket nöjd. Men fungerar inte lika bra på min ena hona som har tunnare långpäls

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: