Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 760 ggr
[HejHej!]
9/2/12, 10:22 PM

E det löss?!

Hej! nu har mina älsklingar(2st) fått löss, jag vet att det är löss för att det är små varelser som sitter på pälsen och huden ser hur bra ut som helst ingen mjäll mm och om det skulle ha varit lopper så skulle dem varit större?

iallafall så tog jag ett kryp och krossade det(har hört att om det låter "klick" när man krossar det så är det löss) och det lät!

min fråga är:

1, just nu har jag köpt "exner petguard" e det bra?

2, finns det andra medel jag kan köpa?

3, kan jag använda ohyreshampo som funkar för katter och hundar med borde funka på kaniner?

4, villka medel ska jag köpa utan att behöva besöka vet?

Tacksam för svar!!

Annons:
[Luppa]
9/3/12, 6:09 PM
#1

Exner Petguard är typ bara vatten och olja som jag förstår det. Ska sprayas i pälsen dagligen under typ 1 vecka, och det är nog viktigt att man följer det eftersom det ska kväva ohyran, finns inget kemiskt verksamt medel i det.
Aldrig testat det, så om det funkar vet jag inte.

Kvalster är relativt vanliga på långhåriga kaniner, men de är inte så pass stora så man kan "plocka" dem, och det skulle absolut inte höras att man mosade en.
Personligen så skulle jag nog rekommendera att du åker till veterinären, och jag är inte en sån som ropar veterinär för minsta lilla. Tvärt om.
Men jag har aldrig hört om kaniner med så pass stor ohyra, tror inte att det finns så mycket erfarenhet att få här när det gäller det…

Upp till toppen
Annons: