Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 695 ggr
Thowas
9/15/12, 5:19 PM

Glitter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick den här vacka pojken av en bekant som ville bli av med honom då de skulle flytta och barnen hade tröttnat. De var två från början, som hade köpts till flickorna i familjen. flickorna tröttnade efter bara nån vecka, som det brukar vara i den åldern.

Familjen berättar att den andra kaninen hade dött, troligen hade den dött av svält sa dom till mig. så jag var rätt glad att få Glitter som han heter bort därifrån.

Klippte klor och kammade honom när jag kom hem innan han fick komma in till sin nya bur, och kollade igenom efter sår och skick.  blev förvånad när det visade sig vara en hane istället för en hona som familjen sagt till mig. Jag kunde känna ryggraden och alla revben, så om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur länge till han hade levt hemma hos dom.  han har fått både havre och pellets av mig och massa hö. jag kommer ha koll och hoppas han repar sig. pälsen var gles på vissa ställen och på ryggen kändes pälsen sträv som om den var avskavd, så jag antar att det är pga näringsbrist.

jag tror inte de gjorde det för att vara elak, utan att det bara var okunskap. tyvärr är det här nog ganska vanligt

Annons:
Anoki
9/16/12, 8:24 PM
#1

nej va hemskt, men tur då att du fick chansen att ta honom istället. Riktigt fin e han, lycka till :)

Upp till toppen
Annons: