Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 706 ggr
Nevina
1/11/13, 11:53 PM

Omplaceras Hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lejonhuvad dvärgvädurshona omplaceras till någon med kaninvana!

För ett tag sedan tog jag hand om lilla kaninen Freja då hennes förra ägare sa att hon inte kunde ta med sig kaninen när hon skulle flytta hemifrån. Freja skulle vara så snäll och rumsren. Det är hon inte. Hon både kissar och bajsar överallt och hon har ett hett humör. Ibland kan hon vara hur go som helst och hoppa upp i knäet och vilja bli klappad.. och ibland kan hon komma fram och bita en utan anledning. Den senaste tiden har jag knappt kunnat stoppa in händerna i buren utan att hon morrar, boxas och bits HÅRT! Jag får absolut inte röra henne när hon är i buren nu. Ibland verkar hon rädd och ibland sur. Det blir bara värre och värre, det är tydligt att hon inte trivs här. Eftersom att detta är min första kanin så känner jag att jag inte har redskapen för att kunna hjälpa henne på bästa sätt.

Freja är ca 1 år och 4 månader. Hon har tidigare bott ihop
med andra kaninkompisar, så hon kan säkert funka bra ihop med andra kaniner när hon är stabilare.

Jag skulle vilja att hon så fort som möjligt fick komma till
någon som har tid och kunskap att jobba med henne och få henne att bli lugn och trygg. Hon mår uppenbarligen inte bra här.

Hon finns i Värnamo, Småland, men jag skulle kunna ta med
henne till tex Hyltebruk, Halmstad, Alvesta eller Jönköping.

Hör av dig här i tråden eller via PM om du kan hjälpa lilla Freja!

Annons:
Nevina
1/16/13, 10:22 AM
#1

Jag har hittat ett nytt hem åt Freja! Tråden kan låsas!

Upp till toppen
Annons: