Annons:
Etikettfärger-teckningar-raser-och-pälskvalite
Läst 602 ggr
[Eeinstein]
2013-03-03 20:37

Lite frågor om min nya kanin och ras etc.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

detta är min första kanin och jag har haft honom i ca 6 mån nu. Han är 1,5 år gammal. En lejonhuvad kanin är han, som ni kan se på bilden:

Vad som får mig att undra över ras etc är de mängder med positiva kommentarer jag fick från personalen i djuraffären här i Stockholm där han fått bo under tiden jag var borta. 

Tydligen var han en av de finaste renrasiga kaniner de någonsin sett eller haft där. Själv har jag NOLL koll på det här med ras etc.

Så därför frågar jag er… Stämmer det verkligen att det är så ovanligt med helvita Lejonhuvade kaniner, med mörkblåa ögon (detta var något de speciellt betonade, att de var mörkblåa och inte röda) ?
För övrigt bits han ALDRIG, vilket de också var "imponerade" över. Han är verkligen världens snällaste kanin.

Annons:
Lurvas
2013-03-04 11:25
#1

Det är inte jätte ovanligt med vit blåögda lejon. Han ser fin och rastypisk ut på bilden, kunde ha lite mer man bara. Det dom säger på djuraffären ger nog mest uttryck för deras o kunskap. Ofta så har de blandraser med lejon i som dom säljer som renrasiga lejon och om dom inte vet bättre så tror dom kanske att det är så lejon ska se ut. Men han va riktigt söt din lilla kille!

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Upp till toppen
Annons: