Annons:
Etikettallmänt
Läst 873 ggr
Anoki
2013-04-17 20:56

Hoppa med lejon

För att få lite liv i sajten igen som tänkte jag fråga om de e någon här som hoppar med sitt/sina lejon? Berätta gärna lite! Jag hoppar med mina lejon, både renrasiga som korsningar. Visst kan vissa av dom vara lite långsammare än "hoppkaniner", men inte alla :)

Tävlar ni med dom? Har själv precis börjat så hoppar bara mini och lätt än 🙂

Här e en länk till föra hopptävlingen när min hane var ett fel ifrån finalplacering: http://www.youtube.com/watch?v=Mrh3Qs7rVA8

Annons:
Greenberry
2013-04-17 22:46
#1

Jag hoppar med mitt lejon men hon är inte en renrasig och jag har inte tävlat en men hon har bara hoppat lätt en så länge och hon kan vara lite långsam men vi fortsätter! 😉

Anoki
2013-04-18 07:03
#2

#1 Ja dom brukar ju vara långsamma. Den kaninen som hoppar i videon jag länkade tog tre år på sig hemma innan han fick upp farten 🤐 Tror de kommer snart på tävlingarna också 😃

Greenberry
2013-04-18 11:24
#3

Haha ja, men jag har inte hoppat så mycket med min kanin för jag tänkte att hon skulle bli utställningkanin och den som jag kommer ha på prov kommer bli en hoppkanin! ;) Lycka till med tävlingarna! ;)

pigelina
2013-04-18 17:02
#4

Jag tävlade mycket med mina lejon för några år sedan, nu blir det bara när det finns tävlingar i samband med utställningar.

Min hona jag tävlar med är ganska duktig, men eftersom jag tar kullar på henne finns inte mycket tid till tävlingar. Och hanen har inte hunnit starta ännu men han värkar också kunna bli duktig :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

tussen12
2013-04-21 11:59
#5

Jag hoppar med mina 2 små odogor! 😃

Ska tävla i rak mini för första gången den 28/4 :D

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

 Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

 

 

Anoki
2013-04-21 12:18
#6

#3 Man kan ju alltid göra både och 🙂

#5 Va kul! Nästa tävling vi tävlar på blir den 4maj, så e ett tag kvar^^ Då ska dessutom min nyaste pojk debutera rak lätt :D

Annons:
Alvirpo
2013-04-22 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hoppar med min renrasiga kille, har tävlat mini en gång och vann busenkelt, så nu är han anmäld till lätt krok*2 på lördag (27 april). Han är superduktig och river knappt en bom! Men som andra har skrivit går det inte så snabbt!

(bild från början av hoppträningen, ledsen för röda ögon!)

Upp till toppen
Annons: