Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1546 ggr
heland
2013-04-22 12:48

Lejonhuvad dvärgvädur i kronoberg?

min dotter som är 12 år vill ha en lejonhuvad dvärgkanin. Hon säger att hon inte känner av sin allergi med dem på samma sätt som med andra kaninar. Någon som vet var man kan köpa en sådan? Vi bor i Rottne utanför Växjö och vill inte köra alltför långt. Vet ni fler raser som är allergivänliga?

mvh Helena andreasson

Annons:
[00emi07]
2013-04-25 17:37
#1

Inte vad jag vet. Däremot brukar rex vara det. Lycka till

[YukiOni]
2013-04-25 21:07
#2

Var själv pälsallergiker när jag var liten, hade kaninen ute. 
Är inte det ett alternativ att överväga?🙂

EvelinaCharlie
2013-05-01 13:09
#3

Åh, jag tror att min lilla kaninis är den rasen C': iiiiih ! men han är inte till salu dock . Min kompis har en renrasig lejonhuvad kanin till salu, men det är i Ulricehamn - en bit att åka med andra ord . Lycka till!❤️

Fridaaaa
2013-05-01 19:31
#4

Finns inga raser som är allergivänliga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Narwaniaskaniner
2013-07-03 02:19
#5

Alla reagerar olika på djurens olika kvalster. Mitt tips är att ha en kanin på prov/lån i 2 månader innan - är det verkligen djuret i sig hon reagerar på? Är det kanske spånet/höet? Bästa för djuret i sig (och för din dotter om hon är känslig) är att låta kaninen bo ute på halm. 

Hör med nån som har kanin om ni får ha den som "sommarkanin" eller på lån - har själv lånat ut "sommarkanin" till en som fundera på köpa för att se om dottern verkligen hade intresset eller inte, dem lever ju ett par år och behöver omvårdnad varje dag :) 

Lycka till!

~ Lejonhuvade dvärgvädurar med omtanke & kärlek ~ 

[Luppa]
2013-07-03 15:24
#6

Jag har väldigt svårt att tro att en lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur är allergivänlig. Särskilt vid fällning så tycker jag man har päls överallt när man håller på med dem…

Annons:
Upp till toppen
Annons: