Annons:
Etikettfärger-teckningar-raser-och-pälskvalite
Läst 831 ggr
Narwaniaskaniner
2013-07-03 01:58

Vad kallas teckningen?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en herre jag fick hit vid 7 månaders ålder, en Lejonhuvad herre (kastrerad) men hursom. Han är kritvit med havsblåa ögon - MEN det som jag funderar över är att han har blå/svart fläck runt ena ögat och en liten fläck runt det andra. Vad kallas denna teckning? 

Detta är tyvärr den bästa bild jag har som visar fläcken, det är den största fläcken han har.

~ Lejonhuvade dvärgvädurar med omtanke & kärlek ~ 

Annons:
[Luppa]
2013-07-03 14:28
#1

Omöjligt att säga utifrån en svartvit bild ;)

Narwaniaskaniner
2013-07-03 14:33
#2

#1 jag vet - men det är enda bilden du ser att han har en annan färg på sig >.<  ska se om jag kan fota någon bättre idag.. men så mycket fluuuff!!

~ Lejonhuvade dvärgvädurar med omtanke & kärlek ~ 

[Luppa]
2013-07-03 15:23
#3

Han är förmodligen både brokad och wienertecknad eftersom han är så pass mycket vit. Sen kan han vara precis vilken färg som helst, kan vara svårt att se på en så pass liten fläck.
Du råkar inte veta vad föräldrarna är för färg?

Narwaniaskaniner
2013-07-04 00:30
#4

#3 vet tyvärr inget om han mer än att han och hans bror bor hos mig, bror hans är albino. Dem kom till mig som omplaceringar vid 7 månaders ålder. (mer bilder finns i mitt album btw!) 

Hur vet man att kaninen är wienertecknad? Utifrån att det är vita tecken..? eller har jag missförstått något? Alla dessa färger och färgkoder förvirrar mig totalt och jag försöker råplugga nu då jag startar upp kaninuppfödning // tar första kullen till våren! :)

~ Lejonhuvade dvärgvädurar med omtanke & kärlek ~ 

[Tilde]
2013-07-20 10:54
#5

#4 Blåa ögon brukar tyda på wienerteckning (såvida kaninen inte är vitblåögd, men det är ju inte denna). Har själv fått brokade wienertecknade ungar som ser ut så. 🙂

Narwaniaskaniner
2013-07-26 12:11
#6

#5 ja vi lyckades lösa problemet, winerteckand zobelvitblå ögd är han ;) va en uppfödare som kollade och färgsatte! =)

~ Lejonhuvade dvärgvädurar med omtanke & kärlek ~ 

Annons:
Upp till toppen
Annons: