Annons:
Etikettallmänt
Läst 1652 ggr
LeaHumlan
11/29/13, 5:54 PM

Uppfödarintervjuv med Petra Lingedal

Namn? Petra Lingedal Ålder? Fyller 40 i november
Bor?  I Huddinge
Hemsida? tufsenskaniner.cybersite.nu
 
Vad har du för uppfödarnummer? P17
hur länge har du haft uppfödning? ca 5 år
Vilken ras/raser föder du upp? Jag föder upp lejonhuvad kanin och min dotter Linn föder upp dvärgvädur
I vilka teckningar och färger? Lejonen: vit blåögd, zobelsiames och viltgul pg. Andra färger förekommer också såsom Madagaskar och wienertecknat. Dvärgvädur: Madagaskar manteltecknade.
Vad heter din uppfödning? Tufsens kaningård


 Vit Blåögd kanin
Varför började du med kaniner? Kaniner är ett mysigt o trevligt sällskapsdjur. Vi började med 1 lejonhuvad dvärgvädurskille som hette Tufsen….så småningom fick han en fru och det var så det började. Det finns inget mysigare än att gå runt o gosa med alla små bebisar. Även roligt att åka på utställning ibland.
Hur kom det säg att du började med just lejonhuvade kaniner? Jag tycker att de är så otroligt söta och de har ett väldigt trevligt temperament, gosiga och lättskötta.
Har du några framgångar inom uställning/hoppning? Det har gått ganska bra för oss på utställning när det gäller zobelsiameserna med flera 94 poängare, har även fått bra poäng på de vita blåögda några gånger. Dvärgvädurarna är under uppstart så där har vi inte kommit så långt än.

Vi har inte tävlat i hoppning.


Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Annons:
LeaHumlan
3/30/14, 4:02 PM
#1

putt


Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Upp till toppen
Annons: