Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1052 ggr
fridahedstroom
2013-12-01 21:21

(k)lejon-kaninungar flyttfärdiga i Januari

Hej! Jag letar efter en lejonhuvad kaninhona på ca 8-10 veckor i närheten av Karlstad eller att transport går att ordna till Karlstad. Färg spelar ingen roll. Men har tänkt ha henne till framförallt kel och hon kommer va frigående inomhus.

Annons:
Evelina!
2013-12-01 21:25
#1

Rekommenderar dig att inte köpa en kanin under åtta veckor, eftersom de där två extra veckorna med mamma + kullsyskon är viktiga för kaninen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

CassandraL
2013-12-01 21:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

hej, dessa två kaniner har parat sig och fått 5 ungar för 2 veckor sen så dom borde vara lagom gamla för att flytta i Januari.

Oturligt nog tror vi att det är pappan och en dotter som har parat sig. Det var någon som släppte ut ett gäng kaniner i en skog, någon annan såg det och lyckades fånga in dom. Sen fick dessa två ett hem hos en familj som tyvärr har allergi och inte kan behålla dom. 

Kaninerna finns i Malmö men jag har kompisar som har familj i Karlstad och som ska dit över julen, om du hade velat och kunnat ta en kanin då?

Frigående inomhus låter nämligen helt underbart. Pappan är enormt social, mamman är lite rädd (inte så konstigt med tanke på att hon är rätt ung och redan har gått igenom mycket) så jag tror ungarna kommer bli väldigt sociala och mysiga kaniner när dom växer upp

http://cassisomplaceringar.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: