Annons:
Etikettfoton
Läst 1009 ggr
[soker]
2013-12-27 14:13

Är lejonkaniner bra på att hoppa ?

Hej!

Jag undrar om lejonkaniner är bra eller dåliga på att hoppa hinder?

Annons:
Evelina!
2013-12-27 14:18
#1

Jämfört med en hoppkorsning, nej, även om jag sett flera fina hoppkorsningar med lejonmansom hoppat finfint!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[00emi07]
2013-12-27 15:55
#2

Säger som #1 Generellt är lejonar inte så bra på att hoppa. Jag har själv aldrig haft någon av mina som varit duktiga. Men det betyder inte att alla lejonhuvad är dåliga på att hoppa. Somsagt, träning ger färdighet!

[soker]
2013-12-28 13:46
#3

Men om den ner blandat med någon anan ras tillexempel 

Dvärgvärdur/Lejonhuvad och Dvärgvärdur 

Kan den då hoppa bra ?

Evelina!
2013-12-28 13:50
#4

#3 Jag tycker, om du vill ha en lejonhuvad kanin som kan hoppa, så ska du skaffa dig en lejonhuvad hoppkorsning. Då får du lejonets man och hoppkorsningens hoppförmåga.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

LeaHumlan
2013-12-29 11:03
#5

det är ju helt blandat hur kaninens hoppförmåga är från kanin till kanin. Jag har två lejon kaniner, kan hoppa lite mini banor med dom, de har fått följa med och tävla några gånger i mini, men inte högre än så. Jag har inte häller sätt lejonkaniner (alltså renrasiga) i de högre klasserna, finns säkert nån/några, men jag har aldrig sätt någon.

Är du ute efter en ras som hoppar, för tex att tävla med, skulle jag kanske inte välja lejonhuvad kanin som en hoppkanin, mer satsa på hoppkorsningar som är avlade för hoppning, självklart finns det massa korssningar med lejon i som hoppar jätte bra!


Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

RebeccaG
2014-01-02 04:59
#6

Jag har en lejonhuvad(utställningsdjur) som är en mycket duktig hoppare, men generellt skulle jag säga att dem inte är anatomiskt anpassade till hoppning, inte om man jämför med en kanin avlad för endamålet. Kroppen är för kompakt och benen för korta. Som #5 säger, satsa hellre på en hoppkorsning om du vill komma någon vart med hoppningen. Självklart finns det individer, som min tös hemma, men det är inte en rasfråga utan en individfråga.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
Cotast
2014-01-02 05:09
#7

#2 Vad jämför du med när du säger någon av mina? Enbart 2 individer, varav den ena blanding med en jättteras, ger väll knappast en rättvis bedömning av din erfarenhet av rasen i sig & frågan i centrum?

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[00emi07]
2014-01-02 13:33
#8

#7 jag jämför med mina kaniner.. Ja, Cupcake är en blandras.. Men Paris var inte så bra på att hoppa.. Och i mitt inlägg drog jag faktiskt inte alla över en kam

Upp till toppen
Annons: