Allmänt

Ute året runt

2014-03-05 23:33 #0 av: Animalgurl

Funderar att skaffa en lejonhuvad kanin, MEN jag skall bygga som en lekstuga med inbyggd hage osv till. Och undrar om dem kan bo där året runt med massa halm/Hö och dubbelvägg så värmen håller sig. Klarar dem sig ?

Anmäl
2014-03-09 02:10 #1 av: fridaaocrazy

Det går absolut bra Glad 

Jag har en kull just nu om du är intresserad Förlägen

http://lejonkaniner.ifokus.se/discussions/5315c1368e0e746c92000e8a-s-lejonkanin-ungar?discussions-1

Anmäl
2014-03-30 16:05 #2 av: LeaHumlan

Kaniner kan absolut bo ute hela året, har mina ute och har två lejonhuvade. Lägg in ordentligt med halm bara när det är som kallast och se till att vattnet inte är fryset så att kaninen inte kan dricka :)

Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Anmäl
2014-06-09 21:46 #3 av: Sockertoppens_kaniner

Två av mina kaniner bor så. Det fungerar jättebra, då de kan välja om de vill gå ut eller stanna inne. De klarar sig alldeles utmärkt och trivs väldigt bra! :)
En nackdel med att ha en inbyggd hage, är att kaninerna lätt trampar upp marken och det blir då jordigt och inte särskilt fint... Men jag har en annan hage som jag kan flytta runt på gräsmattan. Så på dagen flyttar jag bara kaninerna dit så de får beta gräs. :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.