Annons:
Etikettot
Läst 822 ggr
[Smultronet Ella]
2014-06-05 17:44

Vad händer med kaniner som inte säljs

Hejsan! Vi har nu sett en lejonhuvad kanin växa upp i en djuraffär. Den har bott i sin minimala tråkiga bur dag ut och dag in ett tag nu, från att den var unge tills den blev större (?) Vad händer med kaniner som inte säljs? Vet att hamstrar blir ormmat… Vi är oroliga för den här lille grabben, vi har haft kanin förut och frågan är om vi ska ta oss an honom, kan inte vara kul för honom att sitta där. Vad händer med kaniner som inte säljs? Alltså när de bor i djuraffär. Affären tar ju in nya ungar, och de får inte plats om en stor kanin också ska vara där. Ungar är ju mer eftertraktade. Bör vi köpa honom, alltså för att få honom att må bättre. Han skulle i så fall få en stor utebur med tre rum, två där han kan t0se ut genom ett fönster och ett avskilt, samt en stor box att bo i på vintern, tillsammans med en något mindre utebur. Mina två kaniner bodde så förr. Eller ska han bo inomhus, eftersom att han är van vid det? Ledsen för stavfel, skriver på mobilen.

Annons:
Lamina
2014-06-05 17:52
#1

Jag vet att det låter grymt, men tycker inte ni borde köpa honom. Det kan hända att han går ett hemskt öde till mötes, men får affären inte sina djur sålda så kommer dom inte köpa in nya. Många affärer har lagt ner försäljningen av djur just för att dom inte får dom sålda. Att köpa ett djur, om så bara av sympati, visar att det fortfarande finns en efterfrågan. Och finns det en efterfrågan kommer grossisterna såklart fortsätta avla fram nya ungar under hemska förhållanden.

Vad du kan göra är att fråga personalen vad som kommer hända kaninen om den inte blir såld. Om dom säger att dom tänker avliva den eller skicka tillbaka den, erbjud dom att ta hand om den åt dom. Det kan faktiskt hända att djuraffärer ger bort "besvärliga" djur gratis bara för att bli av med dom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Storip
2014-06-16 15:48
#2

Min mamma såg samma kanin på en arken zoo. De hade bara plats för en kanin. Den kaninen var väldigt gammal sa min mamma.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


[Smultronet Ella]
2014-06-18 00:00
#3

#2 Hur kan du ha sett samma kanin som mig? Den kanin jag såg bodde på Djurmagazinet? :)

Upp till toppen
Annons: