Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 580 ggr
[Gretajossefina]
2014-08-25 09:06

Intressekoll: lejonhuvad+LöwenHermelin kelisar.

Nu tänkte jag köra en Intressekoll på en kull som planeras komma nu till hösten Uppfödda till kelisar. Det kommerbli Lejonhuvad/LöwenHermelin blandisar. Mamman är en rysstecknad lejonhuvad kanin, hon har ett fint och lugnt temprament men hon är väldigt rolig oxå. Hon älskar att hoppa upp på saker och springa runt i Rummet eller i hagen. Ibland så hoppar hon upp i mitt knä för att finna trygghet och gosa. När hon blir rädd så kommer hon till mig eller så lägger hon sig platt på mage (och hoppas att ingen ser henne) :) Det är inga problem med att bära henne och vid kloklippning väntar hon snällt. Hon är inte en kanin som vill försvara sitt revir eller blir aggressiv när hon ser en annan kanin utan då springer hon fram och slickar på kaninen. Skulle kunna sitta och skriva hur mycket somhellst om min prinsessa. Pappan till ungarna är en LöwenHermelin och är färgen: brokad. Han är en super mysig och väldigt snäll kanin. Han fungerar bra med andra djur och hans temprament är fantastiskt bra och lugn. Kunde aldrig haft en bättre pappa till ungarna. Han har aldrig visat tecken på aggressivitet och aldrig bitit någon. Han är en så kelig och go hane. Han är faktiskt en riktig gentleman ! ;) Ungarna kommer födas i september, jag måste hitta det perfekta hemmet till var och en. Om jag inte hittar det perfekta hemmet så stannar dem hos mig. Det jag erbjuder er som köper/blir den perfekta ägaren till ungarna får: •övergångsfoder. + instruktioner. •livslång support. • till dig som köper kanin för första gången får med en handgjord broschyr med skötselråd och bilder. 400kr styck men ett tryggt hem är viktigare än priset. Återkommer här i denna tråd med bilder och när man kan börja tinga dem. Frågor och annat skrivs till mig i pm. Mvh gretajossefina

Annons:
[Gretajossefina]
2014-08-25 09:29
#1

Lägger till: Löwen = lejonhuvad . Alltså är pappan lejonhuvad hermelin. Ungarna kommer troligen bli lejonhuvad hermelin. Mvh

Cotast
2014-08-28 23:22
#2

Det finns inget som heter lejonhuvad hermelin. Då är pappan lejonhuvad/hermelin. Alltså en blandras. 
Med andra ord blir ungarna också blandraser av lejonhuvad och hermelin. 

Att ha fakta rätt är rätt bra om man ska avla. Just sayin.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Upp till toppen
Annons: