Annons:
Etikettallmänt
Läst 1143 ggr
Tuff1911
8/26/14, 9:29 PM

Skaffa en kanin till?

Hejsan

Jag undrar om någon har haft 1 kanin och sen efter ett par år känner att man vill skaffa en kanin till så den fick en kompis?

Nu undrar jag kan man sätta in en kanin av annan ras fast lika stor.Jag har en Lejonhuvadkanin på 3 år som är kastrerad och tänkte han skulle få en kompis vad tror ni kan det gå?

Ska det vara hona eller hane jag sätter in?

Mvh Yvonne

Annons:
Tuff1911
8/27/14, 3:31 PM
#1

Hejsan Igen

Är det ingen som kan svara på mina frågor?

Mvh Yvonne

[Sockertoppens_kaniner]
8/27/14, 4:25 PM
#2

Jag har en kastrerad hane och en hona tillsammans. Funkar jättebra! Honan var två och hanen ett när jag satte ihop dem. Men åldern behöver inte spela någon roll, du kan absolut skaffa en kompis till din hane. En hona ska du skaffa då. Eftersom han redan är kastrerad så är det bara att låta dem nosa på varandra mellan galler och träffas på neutral mark den första tiden. Går allt bra kan du låta dem bo tillsammans. :) Lycka till!

Tuff1911
8/27/14, 4:34 PM
#3

Hejsan

Måste det vara av samma ras eller kan man ta en annan ras och sätta in hos honom?

[Sockertoppens_kaniner]
8/27/14, 8:58 PM
#4

#3 Honan är en tan och hanen är en dvärgvädur, så de är ganska jämnstora. Tror att det kan funka att kombinera de flesta raser. Men det är väl en fördel om de är ungefär lika stora. :)

Blåbärspaj
9/10/14, 10:17 PM
#5

Jag gjorde så, fast min hane var inte kastrerad så de bor bredvid varandra i egna burar, men de får komma ut i hagar bredvid varandra så de kan skutta och nosa på varandra, och det går jättebra! 🙂

Haha, min han-kanin blir alltid lika glad när han får min hon-kanins uppmärksamhet 😃

Blåbärspaj
9/10/14, 10:18 PM
#6

Glömde säga att de är samma rasblandningar också 👍

Annons:
Cindy S
11/13/14, 2:25 PM
#7

#5 Kaniner kan paras blixtsnabbt mellan galler, så det är en risk.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Storip
12/14/14, 4:48 PM
#8

#7

Va? Vadå paras mellan galler?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Upp till toppen
Annons: