Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1407 ggr
Misslinn02
12/20/14, 8:54 PM

Lejonhuvad hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en kanin som är av rasen Lejonhuvad. Hennes öga har blivit lite svullet (runt ögat) det hände en gång i somras då hon hade fått i hö i ögat men vi tog bort höet och det fixade sig. Men när jag gick ut idag var hon helt blöt uppe på huvudet (har säkert duppat det i vattnet) och så hade det fryst och runt hennes ena öga såg det konstigt ut. Hon tittade inte helt klart med det men ibland gjorde hon det. Det var typ röd rusa runt om och såg ut som gammalt ögongrus (sömn kladd eller vad man säger ;) ) Bilden visar det jag knäppt med blixt. Dom översta bilderna är från bakåtkameran och de nedersta med framkameran

Annons:
Storip
12/21/14, 1:14 PM
#1

Hade en lejonhuvad kanin som fick typ så i somras, då hon hade alldeles för mycket man runt ögonen, det hade nog irriterat ögat. Jag kokade upp koksalt och lät det svalna, sedan doppade jag en örontopps i koksalt vattnet och drog längs med ögonkanten när hon blundade. Efter några dagar av upprepad behandling blev hon bra :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Misslinn02
12/21/14, 3:22 PM
#2

Jaha :) tack så mycket! och ja, håret irriterar ögonen och det håret på den sidan växer mer inåt mot ögat medans andra sidan växer mer rakt ut. Vi klippte henne igår (runt ögonen) så hon ska kunna se bättre och så det inte ska irritera. Idag såg det mycket bättre ut men jag kan testa din metod om det händer igen :)

Upp till toppen
Annons: