Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 1471 ggr
kamilla8519
3/11/15, 2:11 PM

Underviktig? Normalviktig? Eller bara viktig?

Hej på er! Jag har en liten lejonhuvad dvärgvädur (hona) som blir 1 år i april! Har tyckt senaste tiden att hon känns lite för "smal"? Hon har alltid fått pellets men de senaste två månaderna så har jag dragit ner på den successivt. Eftersom de tydligen inte BEHÖVER pellets 😬 vägde henne idag och då visade vågen på ca 900g TROR JAG! Eftersom att hon vägrar vara stilla i mer än 3 sekunder så var det inte helt lätt, trots muta… ;) Hon har naturligtvis fri tillgång till hö, får grönsaker varje dag och ca 2-3 msk pellets. I övrigt är hon pigg och frisk, far runt i lägenheten som en dåre 😄 Så, är det nån som kan ge mig nåt råd eller är det helt normalt till och med? *hoppas hoppas* OBS! Hon har EJ mask!

Annons:
Storip
3/21/15, 6:58 PM
#1

Med tanke på att dvärgharen väger 0,7 till 1,3 kg så kanske hon bara är kantig?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


kamilla8519
5/20/15, 4:08 PM
#2

#1 nu väger hon lagom och är "fin i hullet" som veterinären uttryckte det. :p

[bellas.lee@yahoo.se]
6/8/15, 11:43 AM
#3

#1 Du kan ju inte jämföra en dvärghare med en dvärgvädur!

Vem har sagt att hon inte behöver mer pellets? Alla är ju individer och behöver olika mycket också beroende på hö kvalitet. Öka på  du lite om hon känns tunn.

kamilla8519
6/20/15, 11:25 AM
#4

#3 veterinärer, försäkringsbolag, uppfödare och andra (självutnämnda ;) ) experter har så oerhört GÄRNA informerat mig ang pellets :/ Men jag känner precis som du, alla är individer, vissa får mer och vissa får mindre aktiviteter! Så jag har anpassat all föda efter hennes behov :) Och om en får använda ordet perfekt, så tycker jag att hennes hull är det! Tack så mycket för ditt råd också :D

Upp till toppen
Annons: