Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 1129 ggr
Lisabethkanin
7/2/15, 2:24 PM

Min Kanin village inte äta hö!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin är cirka 3-4 år och haft reoblem med tänderna så vi var tvungna att dra ut 8 stycken (framtänder!) det har gått ungefär 4-5 månader sen dess och vi har testat allt för att få honom att börja äta hö igen( han har frigång till hö 24/7) han har också blivit väldigt smal På senaste tiden. Vad ska jag göra???

Annons:
Katniss
7/2/15, 2:26 PM
#1

Du kanske kan testa ge honom klippt hö? Det kan ju v ta lite svårt att tugga. Ger du honom pellets? Isåfall, hur mycket? När jag fick min kanin så hade han ätit ganska mycket pellets innan jag fick honom, och när jag minskade mängden började han äta mer hö :) I och för sig så har ju din kanin tydligen inga framtänder, så jag rekommenderar alltså klippt hö ;)

R.I.P. Anton 💔

VildaVittra
7/2/15, 2:32 PM
#2

Gillar han kvistar är det också bra grovfoder, sedan kanske han äter gräs så här års? För hö och gräs är ju samma sak.

Sedan i höst osv han du ge honom fodder om han vill ha färskt, det för man genom att så havre i backar. 
http://hallbarlivsstil.ifokus.se/discussions/5299023f8e0e745b4a004636-fodder-grodda-gront-till-kaninerna

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: